tirsdag 18. oktober 2011

Da er vi endelig i gang..

Etter mange år er vi endelig i gang med å pusse opp vårt gamle lille hus på landet. Vi har jo gjort litt gjennom årene, men jeg har aldri greid å sette min personlige stil på huset så det har ført til mer og mindre heldige kombinasjoner. Har beundret den franske landstilen i mange år og har nå endelig gått fra beundring til handling.  Jeg finner mye inspirasjon på nettet, spesiellt andre blogger: En av mine største favoritter er: Shabby, slitt og bare mitt! Denne damen er bare helt fantastisk flink, rett og slett en interiør-kunstner. Og så skriver hun så levende og morsomt om sin hverdag.

Vi startet med kjøkkenet for litt over en uke siden. Siden vi har sansen for gjenbruk, kjøpte vi liksågodt en pent brukt furuinnredning som jeg nå driver å maler. Monteringen gikk overraskende bra når vi tenker på hvor skeivt dette gamle huset er. 

Her er utgangspunktet:

Kjøkken innredningen fra 50-tallet måtte gi tapt. Den gamleste delen nærmest oppvaskmaskinen er av ukjent alder. Den har vi tatt vare på. Resten måtte slås ned med slegge og brekkjern siden snekret sammen på stedet.  Denne var spesialbygd til Bondemannens Farmor som var en bitte liten dame, så det skal bli godt og endelig få en benkeplate i rette høyden.. 







Jeg må vel ta fatt på dagens oppgaver som består i å male og male og male, Bondemannen monterer benkeplater så jeg forhåpentligvis får vann på kjøkkenet igjen i dag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar