fredag 21. oktober 2011

jeg maler og jeg maler å det blir så fint og flott..

men det tar tid. Tenkte vel ikke over hvor mye arbeid det egentlig er å male en kjøkkeninnredning, fire strøk må til for at det skal bli pent, på begge sider. Så det vil si at jeg maler hver skapdør 8 ganger. :D 

Men det er koselig å male, jeg liker heldigvis å male. Maskering og pussing er verre, men det må jo gjøres. Listen over hva jeg skal male blir heller ikke mindre der jeg står å drømmer meg bort.  Disse skapdørene tar jo veldig stor plass når de skal ligge å tørke. Så i dag ytret jeg til Bondemannen at jeg ønsker meg en male/arbeidsbenk i melkebua som ikke lengre er i bruk. Sånn at jeg kan male der ute. For hvis jeg skal male alle de møblene/tingene jeg har tenkt å male kommer det til å lukte maling her i huset til jul isteden for bakst og granbar. ;) og det går jo bare ikke.. :D 


Her er utsikten fra kjøkkenvinduet vårt (bildet er tatt i fjor, vi har heldigvis ikke snø enda)


Gretema.... 



3 kommentarer:

  1. Joda, jeg kjenner til maling av kjøkkenskaper;) Det beste er å ha en sted å stå, for det gasser ganske bra en stund. Jeg har stått på badet med småmøbler og malt, for der kan jeg ha opp vinduet samtidig som det er varmekabler, men større møbler og prosjekter må vente til våren igjen. Grrrr, jeg rakk ikke alt jeg hadde tenkt til å gjøre i sommer. For en nydelig utsikt. Ha en toppers dag! Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Tjihi, kjøkken er gøy! Jeg pusser også opp, men vi har kjøpt nytt på Ikea vi da.. Var ikke så mye pent å male opp egentlig... Lykke til, det blir sikkert kjempefint!

    Nydelig bilde forresten! Og flott blogg! Legger meg til som følger jeg;)

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  3. Så koselig å få kommentarer det gjør et amatør blogger hjerte glad :D Tusen takk begge to :D

    SvarSlett